July 05, 2012

De laatste maand breekt aan...


Ik blijf het herhalen, de maanden gaan zo snel. Ik zou hier eeuwig kunnen blijven, maar volgende maand al vertrek ik voor studies naar Cincinnati en thuis wachten nog wat formaliteiten op mij. Ik voel wel dat ik niet in een put zal vallen omdat ik alweer iets nieuw heb om naar uit te kijken.

Juni... vooral een maand van dingen uitwerken. De tentoonstelling, het DDR-vak, en een presentatie over de receptie van Van de Velde in België waren de voornaamste dingen waarmee ik me dan ook bezig hield. Daarbij hoorde dan ook veel werk in de bib.

De presentatie van de DDR-architectuur ging heel vlot. Ik kreeg lovende woorden van Dr. Von Engelberg en Dr. Vogel. Ik had de indruk dat ik beter voorbereid was op mijn presentatie dan sommige duitse studenten. 


Wielandplatz, het onderwerp van mijn paper

De eindpresentatie van de tentoonstelling verliep zeer vlot. Opnieuw heb ik goede commentaar van Dr. Norbert Korrek gekregen. Hij denkt er serieus aan om mijn ontwerp (enkele simulaties hieronder) te gebruiken voor de uiteindelijke tentoonstelling, zij het dan hier en daar wat aangepast om budgettaire redenen. Nu wacht mij nog enkel het maken van een paneel voor de grote eindejaartentoonstelling “summaery” die volgende week van start gaat en die op verschillende locaties in Weimar plaatsvindt. Mijn paneel zal in het hoofdgebouw hangen. Verder moet ik nog twee papers schrijven tegen eind juli.




Tussendoor deed ik ook wat vertaalwerk voor Dr. Korrek en pleegde ik voor hem enkele telefoontjes met archieven in Brussel en een fotoagentschap in Parijs.

Verder deed ik maandag nog een (véél te korte) dagtrip naar de Belgische ambassade in Berlijn (voor mijn internationale reispas). Deze week heb ik ook mijn laatste maand huur betaald...zucht. Morgen mijn BDAY! Thema van de bijhorende party: België.

Nee, ik heb geen heimwee :)

Groeten,
Benoît